Komentarz Bertolda Brechta, iż sztuka „nie jest lustrem odbijającym rzeczywistość ale narzędziem ją kształtującym”, jest punktem wyjścia wykładu traktującego o roli mediów w sztuce na przestrzeni ostatnich pięćdziesięciu lat oraz o szerszych społecznych konsekwencjach epoki cyfrowej w kontekstach postępującego rozwoju technologii militarnych, inwigilacji i kontroli umysłu; biopolityki i inżynierii genetycznej; kapitalizmu i logiki rynku w produkcji sztuki i biennalizacji; wpływu nowych mediów na wszechogarniającą interdyscyplinarną inżynierię społeczną produkcji wiedzy oraz jego osłabienia; upostaciowionej percepcji i pytań o subiektywność, anonimowość, sprawczość i wspólnotowość; efektywności, mediów społecznościowych, aktywizmu i spektaklu; oraz etyki skali i tempa cyfrowego rozwoju.
Kristine Stiles — historyk sztuki, kuratorka, artystka, specjalizująca się w światowej sztuce współczesnej, profesor Duke University. Najbardziej znana z opracowań spuścizny tekstowej artystów oraz tekstów o sztuce performatywnej, zagadnieniach feminizmu, kwestiach destrukcji, przemocy i traumy w sztuce. Autorka licznych publikacji o wybitnych artystach, takich jak Carolee Schneemann, Valie Export, Chris Burden, Marina Abramović, STELARC, Jeffrey Shaw.