The Pixelated Revolution Materiał wideo nagrany telefonami komórkowymi przez mieszkańców Syrii w czasie tzw. rewolucji syryjskiej. W nagraniach tych widać cywili, mierzących swoimi aparatami w uzbrojonych snajperów; świadków, zdających w sieci relację z tego, co widzą. Mroué zebrał te wszystkie obrazy z YouTube’a i powiększył, po to tylko, by zobaczyć snajperów w pikselozie abstrahującej tym więcej, im bardziej chciał zgłębić ich tożsamość. Obok materiału filmowego i fotografii, Mroué daje w The Pixelated Revolution wykład, w którym zgłębia kwestie, związane z ideą samej rejestracji przez protestantów otaczającej ich rzeczywistości. Jest selekcjonerem, interpretatorem i komentatorem, starającym się zrozumieć naturę tych nagrań.
Rabih Mroué (ur. 1967) — aktor, reżyser, dramaturg, redaktor libańskiego kwartalnika „Kalamon” i „The Drama Review” (TDR). Jeden z założycieli Beirut Art Center (BAC).
Wśród jego ważniejszych realizacji znajdują się: The Pixelated Revolution (2012), Photo-Romance (2009), The Inhabitants of Images (2008), How Nancy Wished That Everything Was an April Fools Joke (2007).
Niestrudzenie poszukując nowych, współczesnych związków i relacji między różnymi elementami i językami teatralnego wyrazu, poddaje w wątpliwość definicję teatru i zależności między przestrzenią a formą wyrazu i — w rezultacie — charakter interakcji, w jaką perfomer wchodzi z widzami.
W swoich pracach podejmuje kwestie zamiecione pod dywan w panującej obecnie w Libanie sytuacji politycznej. Zwraca uwagę na konteksty polityczne i ekonomiczne, ujmując je w sposób teatralno-dokumentalny.
Mieszka w Bejrucie.