Karl Heinz Jeron (ur. 1962 w Memmingen w Niemczech) – jeden z ciekawszych niemieckich artystów medialnych, autor instalacji, obiektów i performansów, laureat m. in. honorowego wyróżnienia w kategorii sztuki interaktywnej festiwalu Ars Electronica (1998) w Linzu oraz licznych stypendiów twórczych. Uczestnik ważnych międzynarodowych wystaw i festiwali, m. in. Ostranenie, Bauhaus, Dessau (1993), documenta X, Kassel (1997), Ars Electronica, Linz (1995, 1998, 1999), European Media Arts Festival, Osnabrück (1996, 2012), Biennale Sztuki Mediów WRO Alternative Now (2011). Zajmują go zjawiska mediów i sieciowości w kontekście społecznym, chętnie pracuje z estetyką DIY.
Mieszka i pracuje w Berlinie.
HERMES to wykonywana przez śpiewające roboty opera, jej libretto artysta opracował na podstawie rozmów odbywanych przez telefony komórkowe, których był niechcącym świadkiem w środkach transportu publicznego. Zapisywane przez artystę fragmenty rozmów anonimowych współpasażerów złożyły się na klasyczną opowieść o miłości i seksie, zdradzie i winie, tajemnicy i cierpieniu. Niewielkie, wykonane z zwykłych, codziennych gotowych przedmiotów i materiałów śpiewające roboty — dwoje solistów i chór — poruszają się po scenie, na której wyświetlane są zdjęcia i wizerunki z domeny publicznej, wyszukane według słów kluczowych zawartych w libretcie czteroaktowej opery.
Projekcja we współpracy z kompozytorami Robertem Jähnertem i Christianem Rentschlerem.